woensdag 10 juni 2009

GAAN VOOR DIE BANAAN

Eerst nog naar huis fietsen.
Vooraan het kleinste blad en tegen een trage snelheid met veel omwentelingen naar Wuustwezel gebold. Niet eenvoudig voor mij, maar ik zat met de wedstrijd van vanavond in het achterhoofd.
Ik ben eerst nog gestopt bij de Running Planet om nieuwe 'wedstrijdschoenen' te halen. Dit was ik al langer van plan en nu kwam het er van. Ik vind het nooit eenvoudig om te kiezen. Mij leken de eerste de beste. Hoewel ik meer oog had voor de ZOOT zijn het uiteindelijk Nike's geworden. Zoals de verkoper zelf zei:' De porsche onder de schoenen' (natuurlijk zegt ne verkoper dat). Voor mij zou het vanavond pas blijken of dit werkelijk zo was.
Om half 6 hadden we afgesproken bij den Dirk. Daar konden we ons omkleden en achteraf een spaghetti gaan eten.
Welke tactiek ging ik vandaag volgen? Maw. wie ging ik volgen? Zouden de blijnen wegblijven met de nieuwe schoenen? Welke tijd had ik voor ogen? etc.
Het startschot ging af om half 7 en weg waren we. De eerste kilometer samen met KaVeeDee en dan in het zog van KaVee en Steven Augustijns. Dit tempo kon ik zeker aan. Even later voegde er een groepje aan toe welke het tempo nog een beetje opkrikte. Twee heren van rond de 50 en Bart Meeusen (ook lid van go like hell). Mijn schoonbroer, den Tijl, was al een eind voorop. Ik heb me aangesloten bij het groepje en samen hebben we de wedstrijd gemaakt. In het begin hun tempo gevolgd en de laatste drie kilometer nog proberen versnellen. We bleven aan mekaar gewaagd. Met zijn drieën gingen we de bocht in en kwam het tot een spurt waarin ik de snelste was. Mijn eten zat hoog bij de aankomst, maar mijn trots zat hoger!
11de in mijn categorie en 17de in totaal!
Tijd: 34 min. en 15 sec.

Heerlijk die nieuwe schoenen :-)
De pasta gemaakt door Anneke en het douchke (zonder Anneke) waren welgekomen!
Merci Dirk en CO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten