zondag 10 mei 2009

1/4 triatlon in Geel

Afgesproken met KaDee, KaVee en PeeVee om naar Geel af te zakken.
De inschrijvingsplaats was ik al voorbij gereden wegens een misverstand. Ik zat al bijna aan de starterszone eer ik dit door had. TYPISCH :-)
Mijn zwempak aantrekken ging niet vanzelf. Twee scheuren in mijn nieuwe pak aan de kuiten.
Ik had de tijd niet om te wennen aan het water. Meteen ging er een knal af en weg waren we. Met zijn bijna 200 het water in voor een lange tocht van 1500 meter. Het was boksen, wringen en wroeten om vooruit te geraken. Niet echt mijn ding! Van mij hoeft het dan al niet meer.
Ik volg technieklessen bij Nautica, maar daar was niets van te merken. Het ging totaal niet. Mijn armen waren snel moe, ik kon geen rechte lijn houden, ademen was moeilijk, het water te koud, mijn pak te zwaar, koppijn ... om maar even te schetsen wat er in het eerste half uur door mijn hoofd ging.
Eens uit het water waren de meeste fietsen al verdwenen. Wat wilt ge met zo'n tijd. KaDee vroeg nog om aan te pikken, maar daarvoor zat het allemaal nog niet op een rij in mijn hoofd. De Jef van tant' An stond klaar met mijn helm. Ons Vok en ons moek zouden me nog een zetje geven, moesten er geen dranghekken tussen staan. Het aanmoedigen was begonnen.
Op de fiets haalde ik er snel enkele in. In het begin tegen een snelheid van 40 km/u. Later afgezakt naar een 36 à 37 km/u. Ik had een compagnon in het vizier waarmee ik me kon meten. Hoewel ik hem de laatste kilometers wat voorsprong moest geven. Ik kon stayeren bij hem, maar dat is tegen mijn principe (het was trouwens ook niet toegestaan, maar toch zijn er die het niet kunnen laten ... de JANETTEN).
Na het fietsen de loopschoenen aan en met betonnen benen aan de laatste hel begonnen van 10 kilometer. Ik heb er 44 minuten over gedaan. Niet slecht, maar het gevoel was alles behalve optimaal. Er gaat dan veel door je hoofd. Gelukkig zijn er dan de supporters die je recht houden.
Bart, Piet Jef, Katrien (en co), MOEK EN VOK ... allemaal bedankt voor je aanwezigheid.
KaDee, PeeVee, KaVee ... bedankt om te laten zien hoe het moet.
Maarten ... trainen jongen! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten