zondag 1 maart 2009

De Vliegende Ketting

Voordat we naar Brussel trokken nog snel een toerke gaan fietsen met de Ketting.
Mijn eerste keer dat ik met zo'n bende meereed. Gisteren alles in orde gebracht en op tijd in bed gekropen om vandaag fris voor de dag te komen. Mijn carbonnen ros van stal gehaald en Bart opgepikt om richting Loenhout te bollen.
De eerste helft was het kennismaken met de andere leden (Jos R., Ken J., Stijn B., Peter W. en Bart A., Kris V. kende ik, maar er zijn er meer bij de ketting). Het duurt even voordat ge naast iedereen hebt gefietst, maar het duurde niet lang of ze kende mij ... rarara ... halverwege platte band.
Ook nu was ik de pineut. Gelukkig gisteren nog langs fietsen Oostvogels gereden, want worst case scenario had ik al uitgedokterd. Snel band vervangen en weer weg.
Even verder werd de ploeg opgesplitst in de gekende A's en B's. Ik ben maar mee in het wiel gesprongen met de A's en heb de kat wat uit de boom gekeken. Er is nog veel werk aan de winkel voor mij. Zo in groep rijden heeft toch ook zijn tactiek.
Maar dat zal ik wel leren van de masters (Stijn B en PW). De Kavee was duidelijk in form alsook de Ken. Deze laatste stuurde nog een bericht met de vraag waar ik zat tijdens de spurt :-)

De statistieken kloppen niet aangezien ik pas halverwege de hartslag heb opgezet en aangezien ik stil heb gestaan vanwege de lek.
Den Bart heeft meer juiste cijfers wat de afstand betreft.
Mijn maximum hartslag bedroeg op een bepaald moment 184.
Een ideale snelheids -en intervaltraining, maar niet voor alle dagen dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten