zondag 26 april 2009

10 miles Antwerpen

Samen met andere top(FAT)atleten aan de start voor de loopwedstrijd waar we zo lang naar uit hebben gekeken. Een maand voordien zou ik gezegd hebben dat de voorbereiding vlekkeloos verliep. Een voetbalmatch, oudleidingsweekend, kampioen met de zaalvoetbalploeg ... doen me deze gedachte herzien. Ik heb de laatste maand niet getraind hetgeen ik voor ogen had. Ik wilde van dat uur en 4 minuten nog wat afpitsen.
Koen VD, daarvan wist ik dat hij wel had gedaan hetgeen hij moest doen (consequent blijven lopen). Hem zou ik willen volgen en zien waar we eindigen, maar het liep anders dan ik in gedachte had uitgestippeld. Aan de startlijn stonden we goed. Wat opzwepende muziek, een massa supporters en de knal! We waren vertrokken. Ik liep snel voorruit met Koen, Geert en Piet in mijn zog. Ik dacht dat ze me wel zouden volgen, maar dit bleek niet het geval. Ben ik te snel gestart? Het zat goed. Tijl vloog me voorbij, Marten Van Riel liep iets verderop en bij het ingaan van de Kennedytunnel zoefde ook Stijn Noens langs mij.
Bij het uitgaan van deze eerste tunnel was het al een eind bergop. 1/4 van de toer hadden we gepasseerd. Daarna het stad in waar ik menig personen herkende die mijn naam scandeerde. Een boost die altijd welkom is.
Eens over de kaaien werd het drukker en de menigte bleef maar aanmoedigen. Mijn benen vielen stil.Op de 8 km kwam een klein mannetje met een hamer langs of anders gezegd voelde het of de Jannssens had beton aan mijn benen gegoten. Ik werd moe. De gedachte waren bij het aanvoelen van mijn benen en niet meer bij het zoeken van een juist ritme.
Even later (iets na de Meir) kwam Koen me vergezellen. Ik had hem al in de mot en wilde vertragen, maar mocht niet van hem. Ik heb geluisterd en ben hem daarvoor dankbaar. Hij was mijn haas voor de laatste kilometers.
Bij het ingaan van de Waaslandtunnel (vooraf nog aangemoedigd door Kadee) ben ik bij Koen gebleven tot op de laatste honderd meter bergop. Daar moest ik lossen. De benen (of tussen het kopke) gingen niet vooruit.
Een halve minuut verschil ... sterk gelopen Koen en nog bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten