donderdag 19 februari 2009

Bike-Bike-Run

Eerst weer naar het werk gereden. Terug een iets rustiger tempo daar ik op tijd vertrokken was en mijn collega van gisteren niet tegen het lijf ben gereden.
Tijdens het naar huis rijden, heb ik er eens op gelet om 100 omwentelingen per minuut te doen. Dit is niet eenvoudig. Zet ik hem in een lagere vitesse lukt dit maar trap ik als een gek. Zet ik hem iets zwaarder lukt het ook, maar dan weet ik niet hoe hard mijn tikker klopt. Ik had de hartslagmeter niet om. Volgende week ga ik dit nog eens testen.
Eens thuis heb ik de kippen gevoederd en ben aan mijn loopje begonnen. De Toer Tereik in omgekeerde richting. Zo passeerde ik langs thuis waar ik een borrel kon drinken en een plasje doen. Drinken is belangrijk! Zeker na een uur en 15 minuten fietsen, maar ik vergeet het vaak.
Daarna verder gelopen richting thuis.
Het tempo lag hoger en ook de hartslag. Dit maakte dat ik een 3 minuten sneller was.
Statistiek:
max. hartslag 152
gem. hartslag 136
max. snelheid 13,8 km/u
gem. snelheid 11 km/u
afstand: 10 km 350 meter
Totale tijd die ik gelopen heb: 56 min. en 19 sec.

De benen zaten goed zo vlak na het fietsen. Het zwemmen buiten beschouwing gelaten, was dit een ideale kwart training!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten