donderdag 26 februari 2009

Krachttraining + lopen

Wederom vroeg uit de veren en met beton gaan sleuren. De armpjes hebben het weer gevoeld. Het was dan ook weer een tijdje geleden dat die nog eens een inspanning moesten leveren. Morgen misschien maar gaan zwemmen.
Aangekomen van een dag hard labeur en dan de loopschoenen aangetrokken. Nog eens mijn grote ronde gedaan (Brecht -Loenhout-Wuustwezel). Bart Cannondale kan het bevestigen.
Ik had altijd de indruk dat deze toer lang leek, maar als ik dan de gegevens lees ... slaagt me dit eigenlijk een beetje tegen.
Afstand: 13 km 250 meter
Max. hartslag: 146
gem. hartslag: 134
Max. snelheid: 12.6 km/u
gem. snelheid: 10.2 km/u
Tijd: 1 uur en 18 minuten

Deze resultaten zou ik moeten vergelijken met hetgeen ik een maand terug heb gelopen over dezelfde toer. Zo weet ik of ik vorderingen maak.
Mijn benen zaten niet zo lekker. Na een uur lopen begonnen de spieren rond de kuiten stram aan te voelen. Ook mijn voetzolen voelden niet goed aan.
Het werken overdag kan daar wel mee te maken hebben.
Volgende keer wil ik een toer van anderhalf uur doen, maar ...

2 opmerkingen:

  1. Gegevens van: maandag 12 januari 2009
    Duurloop
    Vandaag een duurtraining lopen ingelast. Het klassieke blokje Wuustwezel-Loenhout-Brecht-Wuustwezel.
    1 uur en 29 minuten tegen een gemiddelde hartslag van 137 en een maximum van 148. Een afstand van 13 km en 440 meter overbrugt. Maximum snelheid was 13,4 km/u en een gemiddelde van 9 km/u. Eens zien of we daarop verbeteren in de toekomst.
    Weersomstandigheden: Veel wind op kop richting Brecht en wind in de rug richting thuis.
    Straks nog techniektraining zwemmen in Deurne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bevestigd! Vanavond het moment van de waarheid voor de Maarten!

    BeantwoordenVerwijderen